Mediul de muncă vă îngreunează activitatea? Încercați să va concentrați la asta!

Sesiune deschisă PEP® Worldwide România, 20.02.2018
12/01/2018
Secretul dezvoltării organizaționale în Secolul XXI
06/03/2018

De câte ori ați fost întrerupți astăzi?

 

Este extrem de frustrant, nu-i așa?

Și dacă mai adăugam faptul că este nevoie de aproximativ douăzeci de minute pentru a vă redobândi concentrarea după fiecare întrerupere, atunci devine destul de evident că efectul advers al întreruperilor depășește sentimentul de agasare personală, având  un efect negativ semnificativ asupra productivității dvs. și, în consecință, asupra rezultatelor companiei în care lucrați.

Ce am putea să facem?

Evident, în tumultuosul univers de muncă actual, dominat de spațiile de birouri open-space și de tehnologiile moderne de comunicare care facilitează întreruperile, nu vă puteți izola complet (indiferent cât de mult vă doriți asta – și știți că vă doriți). Dar, dincolo de strategiile simple de a închide smartphone-ul, sau de a dezactiva notificările aplicațiilor de comunicare, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a reduce întreruperile cauzate fie de mediul extern, fie de dvs. înșivă (de exemplu, atunci când propriile gânduri vă distrag de la ceea ce făceați în momentul respectiv).

Găsiți mai jos recomandările noastre despre cum să vă protejați capacitatea de concentrare:

  • Notați.

Amintirea spontană a unei sarcini restante, pe care nu ați bifat-o încă, reprezintă una dintre cele mai comune întreruperi. Care este cea mai bună cale pentru a scăpa de această ”frământare” interioară? Notați respectiva sarcină (sau idee), chiar atunci când vă vine în minte. Acest lucru elimină grijile că ați putea uita despre ea și vă eliberează memoria de lucru, pentru a vă concentra la sarcina la care lucrați.

  • Eliminați dezordinea/dezorganizarea.

Elementele/informațiile necesare efectuării sarcinii la care lucrați chiar acum sunt singurele care ar trebui să fie în fața dvs. Cu cât aveți mai puține lucruri pe birou, cu atât există mai puține șanse ca privirea dvs. să cadă peste ceva care v-ar putea distrage.

  • Evaluați ce este important.

Poate să aștepte? Atunci spuneți-le să aștepte – politicos, desigur. Decideți rapid care sarcină este mai importantă – cea la care lucrați deja sau ceea ce vi se cere să faceți. Urgența sarcinilor trebuie și ea luată în considerare. În cazul în care prima sarcină este în continuare prioritatea dvs., atunci explicați celor care v-au întrerupt că nu sunteți indiferent, doar ocupat(ă).

  • Încercați să nu deranjați.

Da, și dvs. o faceți – toți o facem. Fiți conștienți de cerințele și presiunea pe care le puteți plasa pe ceilalți, de multe ori în mod involuntar. Comunicarea este esențială: asigurați-vă că persoanele cu care lucrați înțeleg exact ce aveți nevoie și când. În acest fel, nu veți fi obligați să vă întrerupeți reciproc pentru a solicita informații sau actualizări într-un moment nepotrivit. Toate acestea ne conduc la:

  • Crearea unei culturi bazată pe respect.

Suntem cu toții implicați, nu? Așa că faceți efortul de a discuta și a identifica cele mai bune reguli și politici referitoare la întreruperi cu colegii dumneavoastră. Agreați și acceptați utilizarea unui semnal universal și non-negociabil (atunci când este rezonabil) de tipul ”Nu deranjați”. Și apoi, respectați cu sfințenie aceste reguli.

Să recunoaștem, eliminarea completă a întreruperilor și perturbărilor, poate fi un deziderat utopic. (Și uneori, o abatere neașteptată poate fi echivalentul unei schimbări bine-venite care ne dă ocazia să luăm o ”gură de aer proaspăt”). Dar, urmând recomandările prezentate mai sus, ar trebui să reușim să reducem la maximum cele mai nocive întreruperi.

 

Acum, nu dorim să vă mai reținem. Nu ne-ar plăcea să întrerupem!

Acest articol reprezintă o traducere a articolului original publicat la: https://pepworldwide.co.nz/blog/